페이지

2017년 10월 13일 금요일

미래 공간으로서 공공도서관의 역할


미래 공간으로서 공공도서관의 역할 
Maija Berndtson
(Library Director in Helsinki, 1987-2013) 
-구글 번역

전통적인 도서관의 역할 변화에 관한 논의는 1990 년대 중반, 인터넷이 우리 주변의 세상을 변화시키기 시작했을 때부터 시작되었습니다. 토론의 극단적 인 문제는 모든 정보가 이제 인터넷에서 사용 가능하기 때문에 도서관이 더 이상 필요한지 여부에 대한 문제를 해결합니다. 사람들이 인터넷에 연결되어있는 컴퓨터에서 그들이 필요한 정보를 얻을 수 있다면 도서관에 오는 이유는 무엇입니까?

이 토론의 참여자들은 때로는 도서관 공간과 건물의 필요성에 의문을 제기 할 수 있는데 특히 공공 도서관의 중요성 감소를 예고하는 것처럼 많은 국가에서 도서관 사용이 동시에 시작될 때도 그렇다. 덴마크, 네덜란드, 영국 및 스웨덴은 최근 차입 감소를 경험 한 국가입니다. 반면에 핀란드 도서관의 이용은 지난 10 년 동안 안정적이었으며 실제로 증가 추세에있다.
그러나 도서관은 기존 도서관과 새로운 전자 네트워크 라이브러리를 결합한 하이브리드 라이브러리로서의 비전을 신속하게 정의했습니다. 도서관은 새로운 서비스를 제공하기를 원하며 도서관 운영이 대출 자료를 중심으로 진행되고 차용 자료를 보존하는 한 도서관은 위협을받지 않습니다. 사실 도서관 시설의 다양성이 더 필요합니다. 도서관 이용자가 이용할 수있는 워크 스테이션은 도서관 직원을 증가 시켰습니다. 도서관은 더 이상 독서의 장소가 아니며 일할 곳이기도합니다.
이 바로 그 순간에, 많은 대도시가 도시의 도심에서 중요한 공공 도서관을 계획하고 건축하고 있다는 점도 흥미 롭습니다. 대부분의 경우, 도서관 프로젝트는 도시의 시내 중심을 재건하거나 산업 지역 또는 문화적 용도로 항구를 개조하는 것과 관련이 있습니다. 기획자는 공공, 문화, 도서관 유형의 건물을 모든 사람들에게 개방하여이 영역을 보완하고자합니다.
이번 검토에서 나는이 대규모 도서관 프로젝트 중 일부를 소개하고 헬싱키의 상황에 대해 논의 할 것이다. 이 예들을 사용하여, 저는 도서관의 역할과 중요성이 여러 곳에서 중요하고 도시 지역을 풍성하게하는 방법을 보여 주려고 노력할 것입니다.
최근에 완성 된 2 개의 도서관 예를 제시함으로써 변화된 역할과 후원자의 새로운 기대가 도서관 시설 및 디자인에 어떻게 영향을 미치는지 보여 주려고 노력할 것입니다. 위협보다는 오히려 큰 기회를 얻습니다.
빌딩으로서의 상징물
역사의 초기 단계 에서처럼 공공 도서관은 건물 구조 덕분에 눈에 띄고 존경받습니다. 어느 누구도 1800 년대 후반 미국과 영국에 지어진 훌륭한 카네기 도서관 건물이 공공 도서관에 기인 한 존중을 높이는 데 중요한 역할을했다는 것을 부인할 수 없습니다. 크고 눈에 잘 띄는 도서관은 상징적 가치가 있거나 도서관 전체의 아이콘과 그 지위의 아이콘으로 사용됩니다. 그것은 보편적으로 적용되는 성명서로, 만약 당신이 보이지 않는다면, 당신은 존재하지 않는다는 것입니다.
도서관 건설은 이제 공공 도서관의 지위가 이전에는 그렇게 높지 않은 국가들로 확대되고있다. 2003 년 4 월 비엔나 (Vienna)에 새로운 도서관이 생겼으며, 도심을 통과하는 구르 텔 (Gürtel) 교통로에 위치해 있습니다. 지역 철도 트랙, 트랙 양쪽의 고속도로 및 지하철 루트가이 지역을 통과하는 엄청난 수의 사람들을 운송하기 때문에 매우 혁신적인 위치입니다. 주 도서관 밑에 위치한 부르 가스 (Burgasse) 지하철역은 매일 3 만명이 횡단합니다. 계단은 주된 도서관 입구와 지하의 2 개의 다른 수준을 연결한다.
건물의 넓이는 6,000 평방 미터이며 도서관이 있고, 조용하고도 조용한 도서관 홀뿐만 아니라 인터넷 갤러리, 비디오 및 오디오 센터, 카페 및 옥상 테라스가 있습니다. 도서관의 로비 구역과 카페는 도서관 시간 외에 열리도록 설계되었습니다. http://www.wien.gv.at/bsj/buch/guertel.htm .
두 번째 흥미있는 도서관 프로젝트는 토리노 (Torino)에서 이탈리아의 첫 번째 도서관 건물을 공개 도서관처럼 보이게하기위한 계획이 수립되고 있으며, 공공 도서관처럼 수호자가 컬렉션에 무료로 액세스 할 수있는 반면, 이전 관행으로.
산업 도시인 토리노 (Torino)는 외관이 바뀌고 대학 확장, 하이테크 기업, 사업소 및 신규 주택이 추가되어 도시의 오래된 산업 중심지가 되살아납니다. 이 지역에 건설 될 문화 센터는 지하철역과 기차역 옆에있는 가장 중요한 교통로를 따라 위치합니다.
도서관 외에도 총 27,000 평방 미터의 문화 센터에는 1,200 명을 수용 할 수있는 극장, 각국의 문화 연구소, 레스토랑 및 비즈니스가 있습니다. 건물 옥상에는 야외 극장, 인터넷 카페 및 전망대가 있습니다. 이 건물은 문화와 정보의 중심지가 될뿐만 아니라 모든 연령대의 사람들이 갈 수있는 즐거운 장소가 될 것입니다. http://www.oct.torino.it/biblioteca/eng/index2.htm
암스테르담에서 계획중인 도서관은 암스테르담의 대중 교통의 중심 인 기차역 바로 옆에 있습니다. 또한보다 광범위한 신규 건물 프로젝트에 대한 고려가 논의되고 있습니다. 새로운 용도로 도시의 오래된 항구 지역을 재현해야합니다. 새로운 지역은 아파트 및 호텔뿐만 아니라 사무용 빌딩, 비즈니스 및 문화 건물을 수용해야합니다.
도서관의 총 면적은 3 만 m2가 될 것이며 건물의 기능은 공공 도서관이 정보, 교육 및 문화의 중심지로서의 역할을 지원하도록 계획되고있다. 도서관에는 넓은 로비 공간과 카페가 있습니다. 또한 도서관과 관련하여 전시장과 300 석 규모의 극장이 있습니다. 도서관 건물과 같은 단지에 위치한 대형 서점도 계획에 포함되어 있습니다. 도서관은 연중 무휴로 운영됩니다. 250 만 명의 고객이 매년 이곳을 방문하며 암스텔담에서 가장 자주 만남의 장소가 될 것으로 예상됩니다. http://www.oba.nl/library_future/America%20tour%202001%20versie%202_bestanden/frame.htm
런던의 타워 햄릿 (Hamley of Tower Hamlets)은 약간 다른 방식으로 새로운 건물을 설계하고 있습니다. 보로 (Borough)는 구 빅토리아 시대의 도서관 건물을 버리고 이미지를 갱신하고 변경하려고합니다. 이것은 어려운 것으로 입증되고 있습니다. 오래된 건물은 팔렸고 새로운 시설은 더 이상 도서관이라고 불리지 않지만 이제는 '아이디어 저장소'라고합니다. "아이디어는 평생 학습과 지역 도서관을 결합하는 완전히 새로운 접근법을 예고하는 향후 5 년 동안 타워 햄릿 (Hamlets) 주변의 쇼핑 지역을 계획 한 흥미 진진한 7 개의 국립 예술 센터에 주어진 이름입니다.
스칸디나비아 수도 중에서 레이캬비크는 이미 도심에 새로운 도서관을 열었습니다. 스톡홀름은 Gunnar Asplund가 디자인하고 1928 년에 완공 된 메인 도서관의 확장을위한 운영 모델을 찾고 있습니다. 코펜하겐 시내 중심에 새로운 도서관 건설 계획이 진행 중입니다. 오슬로는 가장 진보했다. 도시의 중심부에 새로운 도서관을 짓기로 한 결정이있었습니다. 오슬로에있는 도서관은 도심을 활기 차게하는 더 광범위한 계획의 일부이기도합니다. http://nyhuus.deich.folkebibl.no/deichman/nye/nye_deichman/english.htm
이 모든 프로젝트의 공통 분모는 사람들이 도서관을 중심에두고 싶어한다는 것입니다. 새로운 도서관은 예전과 같이 독립된 건물이 아니라 오히려 더 큰 단체의 일부입니다. 그들은 도시 환경을 풍성하게 만들고 다른 기능들과 맥락을 같이합니다. 도서관은 단순히 독서 영역에서 책을 보관하고 빌려 읽고 읽는 단순한 장소가 아니라 사회적 기능을 가진 센터가되었습니다. 그들은 커뮤니케이션, 학습 및 문화의 중심지입니다.
헬싱키의 새로운 중앙 도서관
토론은 새로운 중앙 도서관 인 헬싱키의 심장부에 건설 될 새롭고 커다란 도서관과 관련하여 1998 년부터 헬싱키에서 진행되어왔다. 헬싱키는 다른 많은 도시들과 마찬가지로 도심을 재건축하고 있기 때문에이 문제는 시사적이고 중요합니다.
Töölönlahti 지역에서 재건축되는 지역 인 Kamppi는 정보 기술 전문 케이블 도서 보관소 (Cable Book Library)가있는 Lasipalatsi에서 불과 몇백 미터 떨어진 곳에 있습니다. 이 지역은 수만명이 매일 지나가는 교통 정체입니다. Kamppi 지역에 대규모의 새 백화점을 건설하여 상업 서비스를 상당히 추가하는 것이 목표입니다.
그러나이 지역은 음악과 시각 예술로 대표되는 문화 서비스의 집중으로 발전했습니다. 전 문화 건물 외에도 현대 미술관 인 키아 스마 (1998 년 완공), 라스 팔사 츠이 영화 및 미디어 센터 (Tennispalatsi), 도시 미술관, 문화 박물관 및 번성 한 영화 극장이 있습니다. 대략 28,000 m2의 음악 홀도 진행 중입니다.
중앙 도서관에 대한 필요성은 헬싱키 도서관 네트워크의 구조를 알지 못하면 이해 될 수 없다. 공공 도서관은 헬싱키에서 오랜 전통을 가지고 있습니다. 헬싱키의 주요 도시 도서관 인 리카르 탄 카투 도서관 (Rikhardinkatu Library)은 1881 년에 완공되어 스칸디나비아에서 최초로 공공 도서관으로 설계되었습니다.
약 2000m2가 넘는 Rikhardinkatu 도서관이 지난 몇 년 간 너무 좁아 졌을 때 1986 년 헬싱키의 두 번째 도심 인 헬싱키 도심의 외곽에 새로운 도서관이 열렸습니다. 다른 문화 건물. 그러나 다른 문화 건물은 건축 된 적이 없었으며 문화 센터 대신 이타 파실 라 (Itä-Pasila)가 사무실 중심지가되었습니다.
2000 년 헬싱키가 유럽의 8 개 문화 도시 중 하나 였을 때, 헬싱키의 문화 및 도서관위원회는 도서관의 필요성을 설명하고 미래 도서관의 활동을 기술 한 중앙 도서관의 예비 계획을 승인했습니다. 제안서의 새로운 요소는 이것이 주요 도서관의 행정 업무를 도심으로 이전하는 문제가 아니라 고객 서비스에 중점을 둔 도서관을 설립하는 문제라는 개념이었다. 중앙 도서관은 Kamppi-Töölönlahti 지역에서 개발되는 문화 서비스의 일부로 간주되었습니다. 2009 년은 취임 한 해로 나타났습니다.
정치적 차원에서 중앙 도서관 프로젝트는 이사회가 계획을 승인 한 것보다 더 발전하지 못했다. 중앙 도서관은 많은 대중의 관심과 미디어 및 다양한 토론에서 주로 긍정적 인 반응을 이끌어 냈습니다.
건축가와 디자이너도 중앙 도서관에 관심을 보였습니다. 예를 들어, Kamppi 지역의 경쟁 입찰 경쟁에서 4 개의 제안 중 3 개에는 Kamppi 중앙 도서관의 위치에 대한 제안이 포함되어 있습니다 (도서관이 경쟁 프로그램에 포함되지 않았음에도 불구하고). 중앙 도서관은 헬싱키의 도시 계획에 관한 논의에서 그 지위를 확립했다. 중앙 도서관은 견고한 비전입니다. 헬싱키의 새로운 중앙 도서관 인 Antti Lassila의 건축학 학생이이 리뷰에 수반되는 논문에서 훌륭한 예가 있습니다. Lassila의 디자인은 시립 도서관이 계획 한 계획의 목표였던 미래의 도서관에 잘 부합합니다. Lassila의 논문은 프로젝트 계획에 제시된 생각을 설명하고 더 발전시킵니다.
Antti Lassila는 헬싱키 사노 마트 (Helsingin Sanomat)에서 가장 큰 일간지 인 Sanomatalo 건물 옆에있는 Töölönlahti 지역에서 그가 디자인 한 도서관을 배치하지만 다른 건물 위치도 고려했습니다. 그는 Lasipalatsi와 코치 역으로 기능하는 이른바 투르 쿠 막사와 그 사이의 덮인 안뜰을 보았습니다. 2005 년에 Lasipalatsi 광장에서 코치 서비스가 옮겨지면 거기에 건물이 막설 될 것입니다 새로운 용도로.
사실, 건축가 및 디자인 회사 인 탈리 (Talli) 디자이너와 도시 도서관 대표자들로 구성된 작업 팀이있는 "정보 빌딩 및 문화 광장 - 막사 (barracks)"라는 생각으로보다 정확한 계획이 마무리되었습니다. 도서관 계획과 관련된 아이디어는 특히 Kari Lämsä라는 케이블 도서 보관소 관리자가 수행 한 특별 관리 작업을 토대로합니다 . 동적 도서관 : 미래 도서관의 추세 및 비전 .
중앙 도서관에 대한 비전은 매우 생생하며, 의사 결정을위한 올바른 과정을 개발하고 형성하며 추구합니다.
그러나 헬싱키 도심에 도서관을 갖는 것이 왜 그렇게 중요한가요? 왜 그렇게 많은 도시들이 센터의 문화 서비스를 완성하기위한 도서관을 갖고 싶어합니까?
한 가지 관점은 시민의 활동과 창조적 인 능력을위한 장소로서의 역할을하는 열린 공간을 모든 사람에게 제공함으로써 도서관이 문화 서비스를 확장한다는 것이다. 다른 문화 시설과 다른 도서관은 모든 분야의 예술을 다루고 정보와 경험을 전달합니다. 도서관은 한계를 제시하지 않고 다른 문제를 확대하고 통합합니다.
이 개념은 2000 년 하노버 엑스포 (Hanover Expo 2000)에 나왔을 때 확인되었습니다. 산업 제품 대신 정보와 경험의 분배에 중점을 둔 최초의 세계 전시회였습니다. 제가 거기에있을 때, 도서관은 계속해서 세계 박람회가되고, 사람들은 삶의 모든 영역에 관한 정보와 경험을 지속적으로 (박람회 기간에만이 아니라) 지속적으로 얻을 수 있습니다. 사실 우리는 시간 제한이없는 세계 전시회로 도서관을 시판 할 수 있습니다. Expo Mondiale는 프론티어를 사용하지 않습니다!
따라서 우리는 사람들의 중심에 큰 도서관이 필요합니다. 그러므로 우리는 미래의 도서관을 계획해야합니다.

Turun Täyskäännös Oy의 번역

The role of the public library as a space for the future


Discussions concerning the changes in the role of conventional libraries began in the mid-1990s, when the Internet began to alter the world around us. The extreme issue of the discussions evolves around the question of whether we even need libraries anymore, since all information is now available on the Internet. Why would people come to a library when they can get the information they need, no matter where they are, from any computer with an Internet connection?Partakers in this discussion may sometimes also question the necessity of library space and buildings, especially when, at this same time, the use of libraries in many countries has begun to decline, as if foreshadowing the decline of the significance of public libraries. Denmark, the Netherlands, the United Kingdom and Sweden are countries which have recently experienced a decline in borrowing. The use of libraries in Finland, on the other hand, has remained stable throughout the last decade, and, in fact, has even been on the increase.
Libraries have quickly defined a vision for themselves, however, as hybrid libraries, which are a combination of a conventional library and a new electronic network library. Libraries want to provide new services and as long as library operations revolve around lending material and preserving material for borrowing, libraries are not under any threat. In fact, there is a need for more diversity in library facilities. Work stations available to library patrons have brought about an increase in library personnel; the library is no longer a place for just reading, but also a place to work.
It is also interesting to note that at this very moment, many large towns are planning and building public libraries, which are important for the towns’ city centres. Most often, library projects are associated with the reconstruction of a town’s city centre, or with converting an industrial area or harbour for cultural use. Planners would like to complement these areas with public, cultural, library-type buildings open to everyone.
In this review, I will present some of these large library projects and discuss the situation in Helsinki. Using these examples, I will try to show how the library’s role and significance is experienced in many places as being important and enriching to a city’s area.
By presenting two recently completed examples of a future library, I will try to demonstrate how our changed role and our patrons’ new expectations influence the library facilities and its design. Rather than threats, I see great opportunities.
Buildings as symbols
As in the initial phases of their history, public libraries are becoming prominent and esteemed by virtue of their building structures. Nobody can deny that the magnificent Carnegie library buildings, built in the United States and England in the late 1800s, played an important role in elevating the esteem attributed to public libraries. Large, prominent libraries have a symbolic value, or serve as icons for the entire institution of the library and its status. It is a universally applicable statement, that if you are not seen, you don’t exist.
It is significant that library construction is now extending to countries in which the status of public libraries has not previously been very high. In April 2003, a new library was opened in Vienna, located on the Gürtel traffic route, which runs through the city centre. This is a very innovative location, because the local railway tracks, the highways on both sides of the tracks, as well as the metro routes transport a huge number of people through the area. The Burgasse metro station, located underneath the main library, is traversed daily by 30,000 people. A staircase connects the main library entrance level and two different levels of the underground.
The area of the building is 6,000 m2 and it only houses the library, although in addition to ample, quiet library halls, it also has an Internet gallery, video and audio centres, a café and roof terrace. The library’s lobby area and café are designed such that they can be open outside library hours.http://www.wien.gv.at/bsj/buch/guertel.htm.
A second interesting library project is under consideration in Torino, where plans are being made for construction of the first library building in Italy to look and feel like a public library, where, among other things, patrons will have free access to the collections, contrary to previous practices.
The industrial city of Torino is changing its appearance and the city’s old industrial centre is being revived with the addition of a university extension, high-tech businesses, business offices and new housing. The cultural centre, which is to be built in the area, will be located along the most important traffic routes next to the metro and railway stations.
In addition to a library, the cultural centre, with a total area of 27,000 m2, will house a theatre that seats 1,200 people, cultural institutes of different countries, restaurants and businesses. The roof of the building will feature an outdoor theatre, an Internet café and an observation terrace. The building will be a centre for culture and information, but also a pleasant place to be, which is easy for people of all ages to go to.http://www.oct.torino.it/biblioteca/eng/index2.htm
A library which is being planned in Amsterdam will be located right next to the railway station, the centre point of Amsterdam’s public transportation. There, also, considerations of a more extensive new building project are being debated; it entails recreating the city’s old harbour area for a new use. The new area shall accommodate an office building, business and culture buildings, in addition to apartments and hotels.
The total area of the library will be 30,000 m2, and the functions of the building are being planned so that they will support the role of the public library as a centre for information, education and culture. The library will have a large lobby area and café. There will also be an exhibition area and a 300-seat theatre in connection with the library. A large bookstore to be located in the same complex as the library building is also included in the plans. The library will be open seven days a week. It is estimated that 2.5 million patrons will visit there every year, and it is expected to become Amsterdam’s most frequented and largest meeting place. http://www.oba.nl/library_future/America%20tour%202001%20versie%202_bestanden/frame.htm
The Borough of Tower Hamlets in London is designing new buildings, albeit in a slightly different way. The Borough wants to abandon the old Victorian library buildings and renew and change their image; this is proving to be difficult. The old buildings have been sold and the new facilities are no longer called libraries, but are now referred to as ‘idea stores’. “Idea is the name given to seven exciting, stateof- art centres planned for shopping areas around Tower Hamlets over the next five years – heralding a completely new approach combining lifelong learning and local libraries”.
Of the Scandinavian capitals, Reykjavik has already opened a new library in the city centre. Stockholm is searching for an operations model for the expansion of the main library, designed by Gunnar Asplund and completed in 1928. Plans for the construction of a new library in Copenhagen’s city centre are underway. Oslo has made the most progress; a decision has been made to build a new library right in the heart of the city, where the former station area used to be. The library in Oslo is also part of a broader plan to liven up the city centre. http://nyhuus.deich.folkebibl.no/deichman/nye/nye_deichman/english.htm
The common denominator for all of these projects, is that people want libraries to be in their midst. The new libraries are not independent buildings, like they used to be, rather they are parts of bigger entities. They enrich the city milieu and are placed in a context with other functions. Libraries are no longer merely a place where books are kept, borrowed and read in reading areas, rather they have become centres with a social function; they are centres for communication, learning and culture.
Helsinki’s new Central Library
Discussions have also been on-going in Helsinki since 1998 concerning a new, large library to be built in the heart of Helsinki, the new central library. This issue is topical and important right now, because like many other cities, Helsinki is also reconstructing the city centre.
Kamppi, an area which is to be reconstructed in the Töölönlahti area, is situated just a few hundred metres from Lasipalatsi, which houses the Cable Book Library, specialising in information technology. The area is a junction for traffic, where tens of thousands of people pass by each day. The objective is to add considerably to commercial services by building a new, large department store in the Kamppi area.
However, the area has also developed into a concentration of cultural services, which is strongly represented by music and visual arts. In addition to the former cultural buildings, buildings in the area include the modern art museum Kiasma (completed in 1998), Lasipalatsi film and media centre, Tennispalatsi, containing the city art museum, the Museum of Cultures and a thriving film theatre centre. A music hall of approximately 28,000 m2 is also underway.
The need for the central library cannot be understood without knowing the structure of Helsinki’s library network. Public libraries have a long tradition in Helsinki. Helsinki’s former main city library, Rikhardinkatu Library, completed in 1881, was the first building in Scandinavia to be designed as a public library.
When the Rikhardinkatu Library, slightly over 2000 m2, became too cramped over the years, a new library was opened in 1986 on the outskirts of downtown Helsinki in Itä-Pasila, which was to become like a second city centre for Helsinki, with all its different cultural buildings. However, the other cultural buildings were never built and instead of a culture centre, Itä-Pasila became an office centre.
In 2000, when Helsinki was one of Europe’s eight cultural cities, Helsinki’s board of culture and libraries approved the preliminary plans for the central library, which outlined the need for the library and described the activities of the future library. A new element in the proposal was also the notion that this was not a question of transferring the administrative duties of the main library to the city centre, but rather of the establishment of a library which focuses on client service. The central library was seen as part of the cultural services being developed in the Kamppi- Töölönlahti area. The year 2009 was presented as the year of its inauguration.
On the political level, the project for the central library has not progressed further than the board’s approval of the plan. The central library has attracted much public interest and primarily positive responses in the media and in various discussions.
Architects and designers have also taken an interest in the central library. For example, in the competitive bidding design competition for the Kamppi area, three of the four proposals presented included suggestions for the location of the central library in Kamppi, even though the library was not in the competition programme. The central library has established its position in the discussions concerning Helsinki’s city planning. The central library is a robust vision. There is an excellent example of this in the dissertation by architecture student Antti Lassila, Helsinki’s new central library, which accompanies this review. Lassila’s design corresponds well to the future library which was the goal of the plans drawn up by the city library. Lassila’s dissertation illustrates the thoughts presented in the project plans and develops them further.
Antti Lassila places the library he designed in the Töölönlahti area, next to the Sanomatalo building, built by the largest daily newspaper in the country, Helsingin Sanomat, but he also considered other locations for the building. He saw Lasipalatsi and the so-called Turku barracks, which functions as a coach station, and the covered courtyard between them as one option for a location.When coach service is moved from the Lasipalatsi square in 2005, the barracks building there will be vacant for a new use.
A more precise plan is, in fact, being finalised from this thought: “Information building and cultural square – barracks,” the designers for which are the architecture and design firm Talli and a work team consisting of representatives from the city library. The ideas relating to the plans for the library are particularly based on special work done by the manager of the Cable Book Library, Kari Lämsä, during his management training: The Dynamic Library: trends and visions of the library of the future.
The vision for the central library is very much alive, developing, taking shape and seeking out the right course for decision-making.
But why is it so important to have a library in Helsinki’s city centre? Why do so many cities want to have a library to complete the cultural services of their centres?
One perspective is that a library extends cultural services by providing everyone with an open area which serves as a venue for civil activity and creative ability. Libraries, which deviate from other cultural establishments, cover all fields of art and convey both information and experiences. Libraries do not present limits, rather they expand and unite different issues.
This concept was confirmed in 2000 when I went to Hanover Expo 2000. It was the first world exhibition which focused on the distribution of information and experience instead of industrial products.While I was there, it occurred to me that libraries are ongoing world expositions, in which people can continually (not merely during the time of the exposition) obtain information and experiences about all areas of life. In fact, we could market libraries as world exhibitions which have no time limit. Expo Mondiale sans Frontières!
Thus, we need large libraries to be in the midst of the people. Therefore, we must plan the library of the future.
Translation by Turun Täyskäännös Oy

출처 http://slq.nu/?article=the-role-of-the-public-library-as-a-space-for-the-future

댓글 없음:

댓글 쓰기