A Typology of Places in the Knowledge Economy: Towards the Fourth Place
Conference Paper (PDF Available) · October 2017
DOI: 10.2139/ssrn.3056754
Conference: Morisson A. (2019) A Typology of Places in the Knowledge Economy: Towards the Fourth Place. In: Calabrò F., Della Spina L., Bevilacqua C. (eds) New Metropolitan Perspectives. ISHT 2018. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 100. Springer, ChamAbstract
지식 경제에서 새로운 사회 환경의 부상은 제1의 장소(집), 제2의 장소(직장), 제3의 장소 사이의 전통적인 분리를 모호하게 합니다. 이 논문은 지식 경제에서 장소의 유형을 구축하는 것을 목표로 한다. 연구 방법론은 장소의 전통적인 유형에 적합하지 않은 파리(프랑스)의 사회적 환경을 조사하는 탐색적 사례 연구 접근법을 기반으로 합니다. 이 논문은 지식 도시의 새로운 사회환경이 제1장소와 제2장소의 요소를 결합할 수 있음을 발견했습니다.(공동생활coliving) 제2의 장소와 제3의 장소(공동작업coworking); 그리고 제1의 장소와 제3의 장소(comingling *이 단어를 어떻게 번역할 수 있을까?). 또한 새로운 사회 환경에서 제1의 장소, 제2의 장소, 제3의 장소가 결합되면 새로운 장소인 제4의 장소가 등장합니다. 이 논문은 지식 경제가 글로벌 포스트 산업 도시에서의 장소의 본질을 어떻게 변화시키고 있는지 이해하는 데 기여합니다.
In the knowledge economy, the rise of new social environments is blurring the conventional separation between the first place (home), the second place (work), and the third place. The paper aims to construct a typology of places in the knowledge economy. The research methodology is based on an exploratory case study approach investigating the social environments in Paris (France) that don't fit in the traditional typology of places. The paper finds that the new social environments in the knowledge city can combine elements of the first and second place (coliving); of the second and third place (coworking); and of the first and third place (comingling). Furthermore, the combination of elements of the first, second, and third place in new social environments implies the emergence of a new place, the fourth place. The paper contributes to understand how the knowledge economy is changing the nature of places in the global post-industrial city.
출처 http://bitly.kr/eEiLlP
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